close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה צריך לדעת על שילוח מארצות הברית?

מערכת שורשטו אב, תשפ05/08/2020

שילוח מארצות הברית אינו תהליך מורכב, כל עוד אתם מודעים לכמה פרטים פרקטיים. מאמר זה בוחן את המכשולים שיבואנים נתקלים בהם לעתים קרובות כאשר עליהם להעביר מוצרים מארצות הברית, ומספק כמה טיפים לגבי האופן בו תוכלו לחסוך כסף וגם זמן בתהליך השילוח שלכם

תגיות:
מע"מ אמריקאי
שילוח מארצות הברית יכול להיות תהליך קל. אם המוצרים נרכשים בארצות הברית לייצוא לישראל, חשוב להבין את אופן חישוב המע"מ האמריקאי. המע"מ משתנה ממדינה למדינה ונע בין 5.5% ל-12%. יחד עם זאת, אם אתם מייבאים סחורות לישראל מארצות הברית, המע"מ ישולם בישראל.

לכן, אם המטען שלכם מארצות הברית מיועד למטרות עסקיות, חשוב שתוודאו שלא תחויבו במע"מ. אם שילמתם מע"מ בארצות הברית, ברוב המקרים לא תוכלו לקבל החזר.

מע"מ ומכס בתהליך שילוח מארצות הברית
מכיוון שארצות הברית אינה חברה באיחוד האירופי,
מכס עשוי לחול על גבי תשלום מע"מ של עשרים אחוזים. סכומי מע"מ וחובה תלויים במצב השילוח המשמש לייבוא הסחורה, פריטי הסחורה, כמו גם ארץ המוצא.

מע"מ וכל שיעורי החובות הם שיקולים חשובים, שכן הסחורות המיובאות לא ישוחררו על ידי המכס בישראל עד לתשלום כל המיסים. שיעור המע"מ הרגיל הוא עשרים אחוזים, והוא חל על מרבית הסחורות והשירותים. עשרים אחוזים מחויבים על הערך הכולל של הטובין, כולל עלות האריזה, השילוח והביטוח. תשלום זה כולל גם כל חובה שחויבה על הסחורה.

שילוח לישראל דרך הים
תהליך שילוח מארצות הברית לישראל אפשרי דרך הים או האוויר. השיקולים העיקריים הם משך הזמן העומד לרשות השילוח, גודל המטען ומשקלו. שילוח ימי מארצות הברית אורך בין שלושה שבועות לחודש וחצי, תלוי מאיפה בארצות הברית הסחורה תישלח. מהחוף המזרחי ניתן לצפות שהמשלוח ימשך בין שלושה שבועות לחודש, ומהחוף המערבי בערך חודש עד חודש וחצי.

חוץ מזה, יש להעביר את הסחורה לנמל, תהליך זה יכול לקחת בין יום אחד לשבוע, אם היא צריכה לעבור ברחבי הארץ ברכבת משא. כאשר הסחורה מגיעה לישראל עם הובלה ימית, היא בדרך כלל יכולה להישלח אליכם תוך מספר ימים.

שילוח מארצות הברית דרך האוויר
שילוח מארצות הברית דרך האוויר אורך בין יומיים-שלושה, תוך שימוש באפשרויות המהירות והיקרות ביותר, ועד עשרה עד 12 ימים בעלות משתלמת יותר. בדרך כלל, ניתן לחלק את השילוח האווירי לתובלה אווירית רגילה, שהיא חברת תעופה וחברה שמספקת שירותי שילוח ימי או אווירי.

חברה זו מובילה סחורות למטרות ייעודיות ומטפלת בכל הניירת והטפסים הקשורים למכס ולתשלומי המיסים. לגודל ומשקל המטען שלכם יש משמעות גבוהה לקביעת צורת השילוח החסכוני ביותר. ברוב המקרים, הובלה אווירית היא האפשרות הזולה ביותר למשלוחים של עד שלוש מאות קילוגרמים.

אם אתם אחראים רק על ההובלה מהנמל או משדה התעופה הקרוב ביותר, הובלה אווירית היא אפשרות טובה למשלוחים שאורכם כ-150 קילוגרמים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה